Правилата на добрия сън

Времето за добър сън е индивидуално понятие, тъй като на някои хора им трябват 5-6 часа, за да се наспят добре, а на други и 8 часа не са им достатъчни. Повечето възрастни спят около 5-7 часа.

Но ако страдате от безсъние – хапчетата трябва да са последното средство, към което да прибегнете. Има много ефективни начини за решаването на този проблем.

Ето някои от тях:

Народната медицина препоръчва да сложите на гърба и краката си горещ компрес, да поставите парче памук, напоено с парфюм или спирт в ушите си, да напълните мрежеста чантичка със сух хмел и да я поставите под възглавницата си, да намажете горната си устна с валериан…

Създаването на полезни навици е друг метод за справяне с безсънието:

Преди всичко трябва да свикнете да си лягате по едно и също време. Така тялото ви е настроено в правилен ритъм.

Преди сън не трябва да ядете много. Яжте най-малко три часа преди лягане – храната в стомаха не може да се разлага добре, докато спите. Напълно гладни също не е решение. Ако сте прекалено пригладнели, можете да хапнете парче шоколад, банан или мляко – те ще попречат на хормоните да се разбушуват през нощта.

Лека физическа активност и свеж въздух – приятна разходка преди лягане е добро решение за безсънието.

Правилото на Трите Т – тъмно, тихо и топло. Задължително трябва да присъстват в спалнята ви. Отсъствието на светлина – обезателно условие за добър сън. Някои от механизмите на пълноценна почивка се задействат само на тъмно. Щорите и пердетата не трябва да пропускат светлината от уличните лампи и ранното слънце.

Често се случва най-различни звуци да се появяват в неподходящ момент и да пречат на съня ви. Има само 2 начина да се справите с този проблем: плътни прозорци и тапи за уши. С тапите за уши ще ви е необходима около седмица, за да свикнете и да не им обръщате внимание.

Обърнете внимание на температурата в спалнята. Ако е студено – ще имате проблеми със съня. В този случай сложете печка или одеяло (може да бъде електрическо или просто горещ компрес върху краката си).

Непроветрената стая – още един проблем. Проветрявайте стаята си преди лягане, дори навън да е студено.

Емоционалната умора – най-големият враг на съня. Със сигурност трябва да се отпуснете преди лягане: разходете се из апартамента , слушайте релаксираща музика, вземете вана с успокояващи аромати (розмарин, мента, маточина, лайка). В спалнята можете да пуснете звуци на дъжд или море.

Гледането на екшън филми късно вечер и четенето на книги с такъв сюжет стимулират нервната система и следователно не ви позволяват да спите спокойно. По-добре прочетете нещо успокояващо.

Посетете тоалетната преди лягане. Така ще бъде по-малко вероятно да се събудите през нощта с усещането, че мехурът ви е на път да се пръсне.

Ако не можете да спите добре по време на работната седмица – опитайте се да не го правите само през уикендите. Отделете ден през седмицата, в който да си легнете неприлично рано. През това време изключете телефона си и предупредете всички вкъщи да не ви безпокоят.

Не използвайте алкохола като приспивателно. Той ще ви помогне да заспите бързо, но няма да си починете добре, защото организмът ви ще трябва да го обработва.

Поставете в спалнята розмарин или здравец (вещества, които помагат за добрия сън). Ако това не помогне и безсънието придобие болестно състояние – посетете лекаря си. Нарушението на съня може да бъде симптом за заболяване.

Освен всичко написано по-горе, прекрасно е преди лягане да изпиете чаша топъл чай от върбинка или маточина, успокояващо действие имат още чаят от валериана, лавандула и риган. Опитайте и чаша топло мляко с мед или шоколад.

Източник: dama.bg

Автор: Plami

Сподели
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

4 + 7 =