От нискомаслено мляко се напълнява?

Три причини да предпочитате пълномаслената версия.

Киселото мляко е дар Божий. Със своите млечнокисели бактерии, протеини и калций то е идеалната храна.

За такава я обявихме и ние преди време и ще продължим да го твърдим.

Стига да не беше толкова мазна, ще си каже някой и ще посегне към обезмаслената версия на киселото мляко.

Последните проучвания обаче показват, че мазнините в млякото не са вредни. Напротив, препоръчително е да се яде пълномаслено мляко, защото от нискомаслената версия може да се стигне до натрупване на повече килограми.

Ето три причини, поради които това е възможно:

**Изследванията показват, че мазнините ви поддържат във форма

Изглежда обратно на логиката, но е вярно: Последните научни изследвания доказват, че пълномаслените млечни продукти са по-добрият избор от нискомаслените, обяснява д-р Дариуш Мозафериън от университета Фрийдман.

При анализ на 16 различни публикувани изследвания за връзката между мазнините в млечните продукти и напълняването, са установени следните резултати.

В 11 от тези проучвания хората, които са консумирали повече пълномаслени млечни продукти, са наддали по-малко килограми от тези, които са избирали нискомаслените варианти.

В другите 5 изследвания не е открита връзка между мазнините в млякото и напълняването.

Смята се, че млечните мазнини подобряват метаболизма, отразяват се добре на храносмилателната система и като цяло са полезни за организма.

**Обезмаслените млека ви тласкат към въглехидратите

Нискомаслените млечни продукти ви карат да посягате към въглехидрати, доказва проучване на 120 000 души, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition.

Причината за това е съвсем проста. Нискомаслените храни са с по-малко калории, т.е дават по-малко енергия на тялото и то започва да търси недостигащите вещества от любимия си, но вреден източник – въглехидратите.

Ако се заситите добре с едно пълномаслено кисело мляко, вероятността да ви се дояде след 30 минути нещо сладичко е много по-малка.

Още повече, че от психологическа гледна точка, яденето на „диетични“ продукти ви кара да се отпускате повече с храната, защото сте спокойни, че уж се храните здравословно.

**Пълномасленото мляко засища
Както вече споменахме, пълномасленото кисело мляко може спокойно да замести цяло хранене. Нещо, с което обезмасленият му събрат не може да се похвали.

Както и друг път сме ви съветвали – избирайте храни с минимална обработка, за да сте сигурни, че се грижите добре за здравето си.

Източник: edna.bg

Автор: Plami

Сподели
468 ad


Изпрати коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

9 + 16 =